ديجيتال ماركتينگ چيست | معرفي تكنيكهاي نوين ديجيتال ماركتينگ

۱۰ بازديد

ديجيتال ماركتينگ (digital marketing) به استفاده از رسانه‏ هاي جديد دردنياي تجارت اطلاق ميشود كه اين بازاريابي ديجيتال بسيار به اينترنت وابسته مي باشد و نام ديجيتال ماركتينگ را به خود گرفته است. در واقع مي توان گفت به تمام فعاليتهايي كه به منظور تبليغ محصول، خدمات، برندها و بررسي رفتار مشتري در بستر اينترنت صورت ميگيرد ديجيتال ماركتينگ گفته مي شود. اگر بخواهيم ديجيتال ماركتينگ را با بازاريابي سنتي مقايسه كنيم، در واقع برخلاف بازاريابي سنتي، در ديجيتال ماركتينگ مشتريان بيشترين اهميت را دارند به همين منظور شركت ها با استفاده از ابزارهاي مختلف مانند  وب سايت، ايميل، موبايل، شبكه هاي اجتماعي سعي در تحليل رفتار مشتري مي كنند تا تبليغات خود را در زمان مناسب و بر روي طيف وسيعي از كاربران منتشر نمايند تا در نتيجه بتوانند بهترين بازخورد را دريافت نمايند.
استفاده بهينه از تمام اين ابزارها در دنياي ديجيتال، مي تواند سينرژي مناسبي را جهت گسترش يك كسب و كار در اينترنت ايجاد نمايد. به عبارت ديگر، ديجيتال ماركتينگ به استفاده مناسب از ابزارهاي ديجيتالي جهت ايجاد معماري و ساختار حرفه اي در بستر اينترنت و گسترش آنها از طريق هدف گذاري و تعيين استراتژي مناسب در اين زمينه اطلاق مي شود. برخي از مواردي كه به بازاريابي اينترنتي مرتبط هستند عبارتند از :

  • بازاريابي درونگرا يا جاذبه اي : بازاريابي درونگرا و روش هاي مختلف مرتبط با آن، بر اين اساس بنا شده اند كه به جاي اينكه فروشنده به دنبال مشتري باشد، مشتري به فروشنده مراجعه نمايد و از طريق روش هاي مختلف مانند سئو، بازاريابي محتوا و... وب سايت شما بتواند مخاطب هدف را به سمت خود جذب كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد بازاريابي درونگرا، مقاله بازاريابي درونگرا چيست را مطالعه نماييد.
  • بازاريابي چريكي : استفاده از روش هاي خلاقانه جهت معرفي محصول به مشتري، به گونه اي كه توجه او را جلب كند و باعث شود كه مشتريان در مورد برند شما صحبت كنند را بازاريابي چريكي مي گويند. براي اطلاعات بيشتر در اين زمينه مقاله بازاريابي چريكي چيست را مطالعه نماييد.
  • بازاريابي ويروسيبا گسترش شبكه هاي اجتماعي و استفاده مردم از آنها و افزايش اهميت رسانه هاي اجتماعي، تبليغات به صورت دهان به دهان و به اشتراك گذاشتن رسانه هاي اجتماعي توسط افراد، اهميت بالايي پيدا كرده است. استفاده از بازاريابي ويروسي و توليد رسانه هاي اجتماعي به گونه اي كه باعث شود افراد مختلف جامعه بيشتر در مورد آن صحبت كنند و رسانه هاي اجتماعي شما را به اشتراك بگذارند در حال گسترش است و جز روش هاي بازاريابي اينترنتي محسوب مي شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه مقاله بازاريابي ويروسي چيست را مطالعه نماييد.
  • بازاريابي ايميلي: استفاده از ابزار ايميل، جهت اطلاع رساني و برقراري ارتباط با مخاطبين از اهميت بالايي برخوردار است، به همين جهت ايميل ماركتينگ يا بازاريابي ايميلي و تكنيكهاي مختلف با اين زمينه مانند ايجاد صفحه فرود مي توانند به شما در طراحي و پياده سازي يك كمپين موفق ديجيتال ماركتينگ كمك زيادي بكنند.
  • بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي  و بازاريابي محتوا : بازاريابي محتوا و بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي نيز از اجزاي مهم ديجيتال ماركتينگ هستند.

در ادامه جزييات بيشتري در مورد انواع روش هاي ديجيتال ماركتينگ و بازاريابي اينترنتي را بررسي خواهيم كرد. در صورتي كه فرآيندهاي بازاريابي اينترنتي و همچنين هر يك از اجزا آن براي شما آشنا نيستند، پيشنهاد ميكنيم كه با كارشناسان وب24 تماس بگيريد.

ديجيتال ماركتينگ

در واقع بازاريابي اينترنتي گام به گام با مشتري در حركت است. چند نمونه از ديجيتال ماركتينگ در زير آورده شده است:

  1. بازاريابي با استفاده از موتورهاي جستجوSearch Engine Marketing(

    در اين روش با استفاده از تكنيك‏هاي طراحي سايت و سئو سعي در بهبود جايگاه سايت مورد نظر دارند تا با ارتقا جايگاه سايت در نتايج جستجو و قرار گرفتن در صفحه اول كاربران سريعتر و راحت تر به سايت دسترسي داشته باشند. بهينه سازي به دو صورت بهينه سازي داخلي و بهينه سازي خارجي است. در بهينه سازي داخلي شامل كاربرد درست كلمات كليدي، لينك‏هاي داخلي و كلاً بر طراحي سايت دلالت دارد. اما بهينه سازي خارجي مانند لينك‏هايي است كه به سايت شما داده مي شود.

  2. بازاريابي با استفاده از شبكه‏ هاي اجتماعي(Social Network Marketing) 

    در اين روش كه با استفاده از نرم افزارهاي ارتباط جمعي نظير فيسبوك، تلگرام، g+  و ... مي باشد صورت ميگيرد در اين بازاريابي  هدف شناساندن برند و خدمات خود به انسان ها و ارتباط و تعامل بيشتر با مخاطبان و بالفعل كردن مشتريان بالقوه و وفادار كردن اين كاربران مي باشد. اين روش كه به نوعي بازاريابي دهان به دهان است كاربران با به اشتراك گذاري كامنت ها اين نوع تبليغ را گسترش مي دهند. همچنين از ديگر اهداف اين روش لينك دهي و به اشتراك گذاري تصاوير و ويدئوهاي خود و بالابردن ترافيك وب سايت مي باشد.

  3. بازاريابي محتوايي ontent MarketingC

    اين نوع از بازاريابي در تلاش براي ارائه محتوايي است كه بتواند با كمترين و مناسب ترين كلمات بهترين و عميق ترين تأثير را بر مخاطبان گذاشته و از طريق درگاه و كانال هاي ارتباط جمعي كاربران به نشر اين محتوا بپردازند و مشتريان را به سمت وب سايت شما هدايت كند.

  4. نمايش تبليغات

    نمايش تبليغات نوع ديگري از تبليغات است كه براي كاربران راحت تر و قبل فهم تر و تاثيرگذاري بيشتري دارد. بنر نوعي از اين تبليغات مي باشد كه بدون هزينه نمي باشد. ويدئوهاي تبليغاتي كه شركت ها از محصولات و خدمات خود تهيه ميكنند با بالا رفتن سرعت اينترنت جاي خود را در تبليغات بيشتر باز كرده اند.

  5. بازاريابي ايميلي Email Marketing

    بازاريابي ايميلي يكي از شايع ترين نوع بازاريابي مي باشدكه با طراحي مناسب صفحه فرود سايت و ارسال منظم ايميل به مشتريان مي توانيد مشتريان بالقوه بيشتري را به صورت وفادار نگه داريد و از اهداف آن ميتوان به معرفي برند به مشتريان، اطلاع رساني مشتريان از تازه ترين محصولات و خدمات، هنگامي كه مشتريان وارد سايت شما مي شوند و ايميل شان را در اختيار شما قرار ميدهند در واقع علاقه مندي خود را به سايت اعلام ميدارند و حتي با ترك سايت با داشتن ايميل مي توانيد آنها را به سايت خود برگردانيد و حتي مي توانيد نتايج ايميل هاي ارسالي را از مشتريان دريافت كرده و مطابق بازخورد مشتريان محصولات آينده خود را طراحي كنيد.

  6. بازاريابي در موتورهاي جستجو يا Search Engine Marketing

    بازاريابي از طريق موتورهاي جستجو به دو نوع سئو و به ازاي هر كليلك مي باشد. كه در سئو مربوط به طراحي مناسب سايت مي باشد اما تبليغات كليكي مبلغي به موتورهاي جستجو پرداخت مي كنيد و سايت شما در قسمت تبليغات نمايش داده خواهد شد و به ازاي هر كليلكي كه كاربر پس از جستجو در موتورهاي جستجو بر روي تبليغات شما كليك ميكند هزينه محاسبه ميگردد. در نظر داشته باشيد كه بازاريابي موتورهاي جستجو يا SEM شامل دو بخش مي شود: بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو يا سئو (SEO) و تبليغات كليكي در موتورهاي جستجو يا PPC كه مخفف Pay Per Click است.

مزيت ديجيتال ماركتينگ ارزان و دسترس بودن و 24 ساعته بودن است. همچنين به دليل خاصيت دروانگرا بودن روش هاي Digital Marketing ، بازاريابي اينترنتي مي تواند در بسياري از مواقع در كسب و كارهاي مختلف موفق عمل كند و نتيجه موثر ايجاد نمايد. استفاده از ديجيتال ماركتينگ روز به روز در حال افزايش است و روش هاي بازاريابي درون گرا به مرور جايگزين روش هاي سنتي بازاريابي مانند بازاريابي تلفني، تبليغات تلويزيوني، تبليغات راديويي، تبليغ در روزنامه ها و... خواهند شد.

source : web24.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.